ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

نکاتی برای سبک‌تر کردن بار کوله‌پشتی

سبک بودن کوله‌پشتی به معنای مصرف انرژی کمتر، کمردرد و تاول زدن کمتر و همچنین امکان استفاده از کفش سبک‌تر در اجرای برنامه‌ها می‌باشد. برای این منظور چندین نکته و راه‌کار پیشنهاد می‌شود.

1⃣ انتخاب و خرید هوشمندانه کوله‌پشتی :
به‌عنوان یک قاعده کلی اگر هدف شما سبک‌تر کردن بارتان باشد، انتخاب کوله کوچکتر و سبک‌تر در اولویت قرار دارد. بصورت کلی شما نباید کوله‌پشتی انتخاب کنید که بیش از 1/5 تا 2 کیلوگرم به بار شما اضافه کند. سبک بودن کوله می‌تواند به دلیل استفاده از مواد اولیه سبک‌تر و همچنین زیپ‌ها و جیب‌های کمتر باشد. البته وزن کوله‌پشتی تنها یکی از فاکتورهای انتخاب کوله مناسب می‌باشد. ساختار و قالب کوله‌پشتی شما نقش به سزایی در تقسیم بار و کاستن از فشار بر شانه‌های شما دارد، همچنین کوله‌های حرفه‌ای دارای تسمه و بند‌های راحت‌تر و مناسب‌تری نسبت به کوله‌های بدون قاب و فریم می‌باشند، ضمن آنکه دارای تهویه مناسب‌تری نیز می‌باشند.


2⃣ انتخاب سرپناه سبک
اگر مجبور به حمل چادر در یک برنامه طولانی باشیم، طبیعتأ سبک بودن یک امتیاز محسوب می‌شود .
اگر در فصل گرم برنامه اجرا می‌کنید و حشرات مشکلی ایجاد نمی‌کنند، می‌توانید از هیچ سرپناهی استفاده نکنید ، کیسه‌خواب خود را در فضای آزاد پهن کنید یا از سایه‌بان‌های بسیار سبک استفاده کنید .
همین‌طور می‌توانید از یک پشه‌بند که با استفاده از باتون‌های خود سرپا کردید استفاده کنید .
چادرهایی با وزن کمتر از 3 کیلوگرم نیز گزینه مناسبی برای حمل بار کمتر می‌باشند. چاردهای بسیار سبک هرچند گران‌تر می‌باشند اما مزیت آنها فراهم کردن محیط امن و خصوصی برای شما می‌باشد .
همین‌طور اگر  قصد اجرای برنامه‌ای چند روزه را دارید که مجبور به شب‌مانی در نقاط صعب‌العبور هستید می‌توانید از کیسه بیواک استفاده کنید .

3⃣ خوابیدن در کیسه‌های پَر
اگر امکان خرج کردن پول کافی را دارید کیسه خواب‌های پَر گزینه مناسبی برای خوابیدن می‌باشند ، ضمن آنکه بهترین نوع آنها دارای فشردگی بالای 700 می‌باشند .
اغلب کیسه‌های خواب پر دارای خاصیت آب‌گُریزی در سطح خارجی پارچه خود هستند ، همچنین برخی کمپانی‌ها اقدام به تولید کیسه‌خواب‌های پری کرده‌اند که علاوه بر آب‌گُریزی لایه خارجی، پَرهای داخل آن نیز دارای این خاصیت می‌باشند؛ یعنی پرها هم خیس نمی‌شوند و در نتیجه خاصیت عایق بودن بیشتری دارند. استفاده از کیسه‌های پَر به جای کیسه‌های الیاف می‌تواند مقداری از وزن بار شما کم کند.

4⃣ زیرانداز
زیرانداز مناسب می‌تواند موجب آسایش و راحتی و خواب آسوده‌تر و در نتیجه اجرای بهتر برنامه‌ها باشد .
برای این منظور توصیه می‌شود از زیراندازهایی که کمتر از یک پوند (تقریبا نیم کیلوگرم) وزن دارند و البته عایق و ضدآب هستند استفاده کنید .
برای این منظور می‌توانید از زیراندازهای Therm-a-Rest Z Lite Sleeping Padو یا Therm-a-Rest Z Lite SOL استفاده کنید.

5⃣ برخی راه‌کارهای دیگر برای کاهش وزن کوله‌پشتی
همراه داشتن غذای خشک برای تغذیه، داشتن فیلتر تصفیه آب به جای همراه داشتن و حمل آب فراوان، برنامه‌ریزی مناسب و بسته‌بندی و تنظیم بار از این موارد می‌باشد .
هم‌چنین چیدن مناسب وسایل، تنظیم و نحوه حمل کوله‌پشتی به طور از میزان فشار وارده بر بدن شما کم می‌کند.

 انجمن پزشکی کوهستان ایران

آمار سایت

2666902
امروزامروز1943
دیروزدیروز2014
این ماهاین ماه100001
کل بازدید کنندگانکل بازدید کنندگان2666902
آی پی شما :18.205.67.119

رزو تبلیغات

جهت تبلیغات شغل خود در سایت با شماره  09368194627  تماس بگیرید

چه کسی آنلاین است؟

ما 175 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

تبلیغات شما