ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

توصیه هایی برای داشتن خوابی بهتر در کمپینگ

با اینکه کمپینگ یک فعالیت لذت بخش و هیجان انگیز است، ولی عده ای هستند که دوست ندارند خواب راحت شب در خانه و روی تختشان را با یک شب در هوای نامعلوم طبیعت عوض کنند. اشکالی ندارد، اگر جزو این دسته افراد هستید، باید نکات بیشتری را برای داشتن رفاه کافی موقع خواب رعایت کنید. این مطلب در این باره به شما کمک خواهد کرد.

1_ مکان برپایی چادر:
شاید خیلی واضح بنظر برسد ولی حواستان باشد چادرتان را جایی برپا نکنید که سنگ های بزرگ و چوب های تیز باشد. سوزن های خشک شده ی کاج برای زیر چادر خیلی خوب هستند. به خشک ماندن چادر نیز وقت باران کمک میکنند.

2_ سایز و اندازه چادر:
حواستان به اندازه ی چادری که میبرید باشد! ممکن است تعداد افراد و وسایلتان خیلی بیشتر از چادرتان جاگیر باشد. بهترین کار اینست که چادری ببرید که ظرفیت یکی دونفر بیشتر از تعدادتان را داشته باشد.

3_ داشتن دریچه برای تهویه هوا:
هیچ کس دوست ندارد در یک چادر دم کرده از خواب بیدار شود. برای جلوگیری از این اتفاق یا از فن های دستی استفاده کنید یا برای چادرتان دریچه هایی درست کنید و بازشان بگذارید.

4_ گرما و سرمای شب و روز را در نظر بگیرید:
اگر میخواهید به جایی بروید که شبها سرد میشود کیسه خوابی با خودتان ببرید که گرم نگهتان دارد. بهتر است لباس کمتری بپوشید چون باعث میشود بدنتان و کیسه خوابتان بهتر باهم گرم شوند. اگر هم جایی میروید که خیلی گرم میشود حواستان به تهویه چادر باشد. میتوانید پنکه ها و دستگاه های خنک کننده ی دستی با خودتان ببرید.

 

5_ کف چادر را نرم و مناسب کنید:
خوابتان را با قرار دادن تعدادی بالش و کوسن بین خودتان و زمین راحت تر کنید. در بازار پدها و تشک های زیادی برای اینکار وجود دارد ولی حتی میتوانید با تا کردن یک پتو زیرتان خوابتان را راحت تر کنید. اینکار باعث میشود هوا دور شما در گردش باشد و خنک و خشک باقی بمانید.

6_ رعایت نور کافی:
بهتر است چادر را جایی برپا کنید که نور کمی بهتان برسد. اینطوری دیگر نیمه شب برای رفتن به دستشویی مجبور نیستید از روی تمام افراد چادر رد شوید و هیچ جا را نبینید. میتوانید از فانوس استفاده کنید.

7_ سرو صدا را هم در نظر بگیرید :
بعضی افراد سروصدای جنگل در شب را بسیار دوست داشتنی میدانند، صدای جیرجیرکها، پرندگان و درختان. ولی بعضی افراد نمیتوانند با این صداها بخوابند. اگر چادرتان را نزدیک رودخانه بزنید دیگر بقیه سروصداها را نمیشنوید. میتوانید با خودتان توگوشی هم ببرید تا صدا نشنوید.

8_ خودتان را خسته کنید:
در کمپینگ هستید! پس شروع به کوهنوردی و گشت زدن و طبیعت گردی کنید. شنا کنید. اینها باعث میشوند شب در چادر با گذاشتن سرتان روی زمین خوابتان ببرد.

9_ امنیت و ایمنی کامل محیط را بسنجید:
قبل از برپایی چادر و همچنین قبل از خوابیدن، حتما دقایقی محیط اطراف و اطراف چادر در فواصل حداقل 200 متری رو چک کنید و از امنیت کامل مطمئن شوید، میتوانید از تله ها و راه های هشدار نزدیک شدن حیوانات یا افراد استفاده کنید و با امنیت کامل و خاطری آسوده بخوابید ...!

آمار سایت

2665824
امروزامروز865
دیروزدیروز2014
این ماهاین ماه100001
کل بازدید کنندگانکل بازدید کنندگان2665824
آی پی شما :3.227.229.194

رزو تبلیغات

جهت تبلیغات شغل خود در سایت با شماره  09368194627  تماس بگیرید

چه کسی آنلاین است؟

ما 617 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

تبلیغات شما