ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

تجمع معترضان تخریب کوه سرخ منطقه دره جوز در زرند

درخواست ابطال مجوز فعالیت معدن داده شد
تجمع اعتراض آمیز کوهنوردان،دوست داران طبیعت،ساکنان روستاهای اطراف کوه سرخ و روستای دره جور رفسنجان نسبت به تخریب معدن کاوان در مقابل فرمانداری زرند جمع شده و در این  تجمع اعتراض‌آمیز حدود 170 نفر از کوهنوردان، دوستداران طبیعت و ساکنان روستاه‌های اطراف کوه‌سرخ و روستای دره‌جوز شهرستان رفسنجان در مقابل فرمانداری شهرستان زرند برگزار شد.

در این تجمع اعتراض‌آمیز که افراد  دست‌نوشته‌هایی با مضامین «حمایت از محیط زیست، حمایت از زندگیست»، «مرگ هر بوته سبز، مرگ ما انسان‌هاست»، « کوه‌سرخ از طبیعت زیبایت، حفاظت خواهیم کرد» در دست داشتند، خواستار توجه جدی مسؤولان در جلوگیری از تخریب محیط زیست در  این منطقه شدند....



کوه‌سرخ زیستگاه امنی برای حیات وحش منطقه است

محمدرضا سلمانی یکی از معترضان اعلام کرد:ضمن انتقاد شدید از مسببان تخریب  کوه‌سرخ اظهار کرد: جای تاسف است که افرادی آگاهانه یا ناآگاهانه اقدام به تخریب محیط زیست می‌کنند.

وی با بیان اینکه این منطقه علاوه بر برخورداری از پوشش گیاهی بسیار ارزشمند، زیستگاه امنی برای حیات وحش منطقه از سال‌های دور محسوب می‌شده است، خواستار برخورد جدی و قانونی با تخریب کنندگان محیط زیست شد.

سلمانی ابراز امیدواری کرد: مسؤولان قبل از صدور هرگونه مجوز فعالیت معدنی، حفظ محیط زیست که  مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد را مد نظر قرار دهند.

سودجویان زندگی ساکنان روستاها را به مخاطره انداختند

فرزاد مهدوی یکی دیگر از معترضان در حالی‌که اشک در چشمانش حلقه زده بود، گفت: جای تاسف است که عده‌ای افراد سودجو برای راه‌اندازی معدن اقدام به تخریب طبیعت زیبا و کم‌نظیر اطراف کوه‌سرخ که بلندترین کوه این منطقه است کرده و زندگی ساکنان چند پارچه روستا و آبادی را به مخاطره انداخته‌اند.

آزاده رضایی که دست نوشته‌ای در دست داشت با بیان اینکه  تخریب کوه‌سرخ نهایت بی‌انصافی است، گفت: عده‌ای به‌بهانه اشتغال ضررهای جبران‌ناپذیری به منابع طبیعی وارد می‌کنند و زندگی آیندگان را به خطر می‌اندازند، کاش مسؤولان قبل از صدور چنین مجوزهایی استعلام‌های لازم را ازمسؤولان مرتبط از جمله محیط زیست اخذ می‌کردند تا شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.

وی همچنین چاره‌اندیشی مسؤولان در جلوگیری از روند تخریب این منطقه را خواستار شد.

حبیب‌الله خنجری فرماندار زرند در جمع معترضان با بیان اینکه حساسیت شما به محیط زیست و منابع طبیعی موجب مباهات است، اظهار داشت: ریشه بعضی از مشکلات موجود مربوط به  قوانین است، اما  تلاش خود را برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و حفاظت از منابع طبیعی و آب‌های زیرزمینی انجام خواهیم داد.

درخواست ابطال مجوز فعالیت معدن داده شده است

علی میرزایی رئیس اداره منابع طبیعی زرند هم گفت: برا ی راه‌اندازی معدن مس مجوز 2 هزار و 880 هکتار از اداره صنعت، معدن و تجارت اخذ شده است و منابع طبیعی زرند تنها با  73 هکتار آن موافقت کرده است.

وی گفت: مسیر دسترسی به معدن احداث شده، خارج از مجوز صورت گرفته و 5.3 کیلومتر راه دسترسی  به‌طور غیرقانونی احداث شده است و خساراتی به عرصه‌های طبیعی و  محیط زیست وارد کرده است که در این راستا پرونده‌ای تشکیل و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کرده‌ایم و هم‌اکنون عملیات ادامه جاده دسترسی  متوقف شده است.

میرزایی خاطرنشان کرد: درخواست ابطال مجوز فعالیت این معدن به اداره کل منابع طبیعی استان کرمان ارجاع شده است.

 در پایان معترضان با امضای توماری، همبستگی و حمایت قاطع خود را در راستای حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب محیط زیست اعلام کردند و خواستار رسیدگی جدید مسؤولان شهرستان و استان به موضوع شدند.

 کوه‌سرخ در فاصله ۳۵ کیلومتری غرب زرند، مرز بین شهرستان‌های رفسنجان و زرند واقع شده است.

 

آمار سایت

2834034
امروزامروز306
دیروزدیروز1502
این ماهاین ماه10456
کل بازدید کنندگانکل بازدید کنندگان2834034
آی پی شما :18.218.156.35

رزو تبلیغات

جهت تبلیغات شغل خود در سایت با شماره  09368194627  تماس بگیرید

چه کسی آنلاین است؟

ما 935 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

تبلیغات شما