ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

نحوه صحیح تمیز کردن کیسه آب

کیسه‌های آب مورد استفاده بخش عمده‌ای از ورزشکاران مانند کوه‌نوردان، دوندگان و دوچرخه‌سواران قرار می‌گیرد. به دلیل اینکه داخل این کیسه‌های قابل حمل معمولاً از آب، نوشیدنی‌های ورزشی و سایر نوشیدنی‌ها انباشه می‌شود به مرور آلودگی‌هایی در آن‌ها پدیدار می‌گردد. برای تمیز کردن و پاکسازی کیسه آب می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

مرحله نخست: تهیه مایع شوینده
•  تهیه قرص‌های مخصوص پاکسازی مخزن آب (Reservoir cleaning tablets) و قرار دادن آن در آب گرم
•  استفاده از دو قاشق چای‌خوری جوش شیرین (baking soda)
•  تهیه سفید کننده‌های خانگی (Household bleach) به میزان دو تا پنج پیمانه، مخلوط کردن این محلول با جوش شیرین برای کسب نتیجه بهتر
•  استفاده از آب لیمو ترش که علاوه بر گندزدایی به از بین رفتن بوی بد نیز کمک می‌کند، مقدار یک چهارم فنجان آب لیمو ترش را با یک لیتر آب مخلوط کنید.



مرحله دوم
•  تهیه بُرس نرم مخصوص شستشو و یک مسواک کوچک برای قطعات شلنگ و دهانِ کیسه آب
•  مخلوط کردن مایع یا صابون ظرفشویی با یکی از مواد تهیه شده از قبل که در مرحله نخست به آن اشاره شده است.
•  مایع را داخل کیسه آب ریخته و آن را تکان دهید، محلول را با فشار وارد شلنگ کرده و اجازه دهید تا کل سیستم بسته به نوع محلول انتخابی از 5 تا 20 دقیقه در سیستم مانده و با محلول در تماس باشد. (قرص‌ها به زمان بیشتری برای خیس خوردن نیاز دارند.)
•  داخل کیسه و شلنگ را خالی کرده و یک بار دیگر با آب و صابون کاملاً تمیز کنید. با استفاده از مسواک و بُرسی که از قبل تهیه کرده‌اید اقدام به تمیز کردن داخل کیسه و قسمت دهان کنید.
•  داخل کیسه را با تکه پارچه‌ای نرم و تمیز خشک کرده و از بسته شدن دهانه کیسه، با استفاده از قرار دادن یک جسم کوچک مابین دو لبه دهانه جلوگیری کنید تا با استفاده از جریان هوا، سطح داخلی آن کاملا خشک شود.

پی‌نوشت: امروزه و به اشتباه همه کیسه‌های آب  به‌نام Camelbak شناخته  می‌شوند؛ در صورتی که "کمل‌بک" نام نخستین کمپانی تولیدکننده این کیسه‌های آب در دهه 80 میلادی می‌باشد و سایر کمپانی‌ها نیز کیسه‌های آب تولید و با نام و برند خود در اختیار ورزشکاران قرار داده‌اند.

ترجمه: پویا سلیمانی

آمار سایت

2665188
امروزامروز229
دیروزدیروز2014
این ماهاین ماه100001
کل بازدید کنندگانکل بازدید کنندگان2665188
آی پی شما :54.226.126.38

رزو تبلیغات

جهت تبلیغات شغل خود در سایت با شماره  09368194627  تماس بگیرید

چه کسی آنلاین است؟

ما 362 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

تبلیغات شما