ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

چگونه در هنگام وقوع سیل، جان خود را نجات دهیم؟

وقوع سیل میتواند بسیار لحظه ای و برق آسا باشد.علی الخصوص در دره های عمیق و یا مناطق مجاور رودخانه ها با رعایت چند نکته ایمنی میتوانید در هنگام وقوع سیل ،جان خود و عزیزانتان را از این آبهای خروشان، نجات دهید.
سیلاب ها معمولا بدون هیچگونه اخطاری، جاری میشوند.این سیلاب های برق آسا و ناگهانی باعث میشوند تا کوهنوردان و ساکنان آن منطقه به سرعت غافلگیر شوند و جانشان در معرض خطر قرار گیرد.
سیلاب ها،هیچگونه مرزی را برای تخریب و جاری شدن نمیشناسند!با اینحال اگر بتوانید خودتان را برای سخت ترین شرایط در هنگام جاری شدن سیل آماده کنید و بدانید چگونه از خروش این آبهای عظیم،فرار کنید ،تا حدی از صدمه آن به خودتان جلوگیری کرده اید.

اقدامات پیشگیرانه:
قبل از انجام هر سفر و یا صعودی به کوه،حتما گزارش هواشناسی را مطالعه کنید.هرگونه خطر جاری شدن سیلاب در کشور را جدی بگیرید.مراقب باشید تا هیجان و اشتیاقتان برای صعود و طبعیت گردی شما را به صعود به این مناطق پرخطر اغفال نکند!
دکتر Steven Kugath که در دانشگاه Young University Idaho بعنوان استاد تفریحات فضای باز،تدریس میکند ،سالها راجع به سیلاب ها و رودخانه های دره های عمیق،تحقیق کرده است .او به این نتیجه رسیده است که زمانیکه افراد،مسیرهای طولانی را برای صعود و یا طبیعت گردی می پیمایند،اغلب نسبت به ادامه راه و اتمام آن کاملا جدی و متعهد میشوند.اگر گزارش هواشناسی را نیز بررسی کرده باشند و وضعیت آب و هوا نیز به هیچ وجه مناسب نباشد،هنوز هم مصمم به ادامه کار و اتمام صعود میباشند!همین تصمیم و تعهد نادرست،باعث میشود تا شور و اشتیاق آنها خیلی زود تبدیل به پشیمانی و بروز حادثه شود!
هوشمندانه ترین کار در این زمان ،لغو فعالیت و یا تغییر مکان به محیطی امن میباشد.دکتر Steven Kugath میگوید:”در این مواقع حتما یک برنامه پشتیبان داشته باشید .سعی کنید اگر برنامه ای برای گردش و یا تفریح در دره های عمیق و یا مجاورت رودخانه ها دارید ،سراغ آنهایی بروید که اگر بارش باران نیز زیاد شد،خطر جاری شدن سیلاب در آن وجود نداشته باشد.اگر نسبت به آن مطمئن نیستید و گزارش هواشناسی نیز اخطارهایی راجع به وقوع سیلاب در مناطق مجاور داد،برنامه خود را لغو کنید .بیاد داشته باشید همیشه فرصت دارید تا از طبیعت لذت ببرید!“

نسبت به شرایط آب و هوایی آگاه باشید:

ادامه مطلب...

استرین و اسپرین به چه معنی است؟

صدمات اندام در ورزش کوهنوردی به علت بی دقتی ها خصوصا در فرود بسیار شایع است.

دو نوع صدمه از شایعترین صدمات در ورزش کوهنوردی می باشد.

استرین یا کشیدگی (Muscle Strain):

استرین یا کشیدگی عضله زمانی روی می دهد که عضله بیش از حد دامنه حرکتی نرمال خود کشیده شود که این منجر به پارگی رشته های عضلانی می گردد.

علل کشیدگی عضلات (استرین):

1- ضربه شدید یا فشار بیش از حد به بخشهای مختلف عضلانی.
2- تمرینات بیش از حد و خارج از تحمل ورزشکاران( مانند بلند کردن وزنه بیش از اندازه توان )

علائم و نشانه ها:
1- درد شدید و ناگهانی در عضله آسیب دیده
2- حساسیت شدید به لمس در ناحیه آسیب
3- تورم
4- ضعف و ناتوانی در استفاده از قسمت آسیب دیده
5- درد و سفت شدن عضله هنگامی که مصدوم آن را حرکت می دهد.
6- کبودی پوست اطراف ناحیه آسیب دیده(پس از چند روز) به علت خونریزی ناشی از پارگی مویرگ‌ها

اسپرین یا پیچ خوردگی(Ligament Sprain):

وقتی که اندام در وضعیت هایی که معمول نیست، قرار می‌گیرد، رباط های اطراف آن تحت کشش زیادی قرار میگیرند. این کشش میتواند موجب پارگی های میکروسکوپی و یا حتی پارگی های بزرگ و یا کامل در رباط شوند. این پارگی ها را رگ به رگ شدن یا پیچ خوردگی مفصل میگویند.

علل پیچ خوردگی(اسپرین):

ادامه مطلب...

آمار سایت

2835010
امروزامروز663
دیروزدیروز619
این ماهاین ماه11432
کل بازدید کنندگانکل بازدید کنندگان2835010
آی پی شما :3.146.35.203

رزو تبلیغات

جهت تبلیغات شغل خود در سایت با شماره  09368194627  تماس بگیرید

چه کسی آنلاین است؟

ما 380 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

تبلیغات شما