ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

کربوهیدرات ها رمز عبور از سختی های کوهنوردی

از فواید کربوهیدرات در کوهنوردی هر قدر هم بگوییم باز هم کم است و می دانید کربوهیدرات مهم ترین منبع مصرفی برای کوهنوردی می باشد.

بهتر است کوهنوردان در زمان صعود به ارتفاعات خوراکی هایی غنی از کربوهیدرات مانند خرما و کشمش و موز و بیسکویت مصرف کنند،زیرا یک کوهنورد با مصرف مناسب کربوهیدرات در کوهنوردی می تواند به فشار سنگین غلبه کند و بتواند مسیر تا قله را به اتمام برساند.یکی از بهترین و پر انرژی ترین نوع بیسکویت ها،بیسکویت کنجد یا بیسکویت شهد خرما می تواند منبع سالم و طبیعی کربوهیدرات بدن کوهنورد باشد.
در کوهنوردی انرژی مورد نیاز بدن در ابتدا از سوختن چربی بدست می آید ولی با فشار بیشتر در کوهنوردی بدن به استفاده کردن از کربوهیدرات ذخیره شده می پردازد.به بیان دقیق تر در زمان کوهنوردی سبک که نیاز به 60 درصد انرژِی بدن می باشد این انرژی از طریق چربی ها تامین می شود و با افزایش فشار در زمان صعود،بدن ما به سمت استفاده از کربوهیدرات ها می رود.

در بدن ما کربوهیدرات قبل از مصرف ابتدا به صورت یک نوع قند به نام گلوکز ذخیره می شود و در هنگام کوهنوردی صرف تامین انرژی عضلات می شود و کوهنوردان باید با تغذیه مناسب خوراکی های حاوی کربوهیدرات مانند خرما و کشمش و بیسکویت کارایی و قدرت خود را در سطح بالایی نگه دارند.

آمار سایت

2664853
امروزامروز1908
دیروزدیروز1417
این ماهاین ماه100001
کل بازدید کنندگانکل بازدید کنندگان2664853
آی پی شما :54.163.200.109

رزو تبلیغات

جهت تبلیغات شغل خود در سایت با شماره  09368194627  تماس بگیرید

چه کسی آنلاین است؟

ما 558 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

تبلیغات شما