ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

اصول صحیح تمرینات کوهنوردی

1- اصل -تداوم
تصور برخی از افراد خصوصا افراد مبتدی این است که ره صدساله را در یک شب طی کنند . این ادعایی نشدنی در ورزش است . تمرینات باید مستمر و پلکانی صورت گیرد.

2- اصل -تفاوتهای - فردی
 انسان موجود منحصر به فردی است و توانایی و واکنش های هر فرد به تمرین های ورزشی خاص خود است. بنابر این یک کوهنورد باید براساس قابلیت های فردی خویش برنامه تمرینی را در نظر بگیرد.

3- اصل -مشارکت - در ورزش
برای موثر بودن تمرینی ،مهم حضور و فعال بودن کوهنورد در تمرینات است. تمرینات باید به گونه ای متنوع و فرحبخش باشد که افراد خصوصا کوهنوردان مبتدی رغبت به مشارکت بیشتری در تمرین از خود نشان دهند.

4- اصل -اعتدال
 افراط و تفریط در تمرینات ، اصل اعتدال را دچار حاشیه می کند. افراط در هر تمرینی موجب خستگی و دلزدگی می گردد، عضلات فرصت ریکاوری نیافته و به اصطلاح دچار شکست و پس رفت می شوند.


ایجاد فاصله و استراحت بیش از حد در تمرینات ورزشی موجب تنبلی و افت آمادگی بدنی خواهد شد و عوارض منفی بسیار دارد.

5- اصل -مثلث تمرینات ورزشی
تمرین ،تغذیه و استراحت سه ماکتور اصلی تمرینات ورزشی است . یک کوهنورد به تمام این موارد بصورت علمی و دقیق توجه نماید ، هرگونه نا هماهنگی در این مثلث بدنسازی موجب خلل در ورزش خواهد گردید.

6- اصل - انتخاب مربی ورزشی
 انتخاب یک محیط مناسب و باشگاه پرتوان و مربی با دانش مهمترین فاکتور برای نتیجه گیری بهینه از اصول تمرینات و تخصصی در ورزش کوهنوردی است . و الا هرگز قابلیت های شما به بار نخواهد نشست و وقت خود را هدر خواهید داد.

آمار سایت

2664395
امروزامروز1450
دیروزدیروز1417
این ماهاین ماه100001
کل بازدید کنندگانکل بازدید کنندگان2664395
آی پی شما :3.90.205.166

رزو تبلیغات

جهت تبلیغات شغل خود در سایت با شماره  09368194627  تماس بگیرید

چه کسی آنلاین است؟

ما 218 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

تبلیغات شما