ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

مـراحل انجـام CPR ( احیای قلبی - تنفسی)

در صورتي كه تنفس طبيعي وجود نداشت سر را به سمت عقب خم كنيد سپس دو تنفس دهان به دهان بدهيد و ماساژ قلبي را ادامه بدهيد

چطور تنفس مصنوعي بدهيم؟

برای انجام تنفس مصنوعی ابتدا نفس عمیق کشیده سپس با اطمینان از باز بودن راه هوایی با عقب کشیدن چانه مصدوم (ممکن است گشتن دهان و حلق مصدوم با انگشت ضروری باشد)دهان را روی دهان یا بینی مصدوم گذاشته و هوا را وارد ریه مصدوم می‌کنیم. معیار کافی بودن میزان ورود هوا، دیدن حرکت قفسه سینه است. پس از دادن هر نفس دهان را از روی دهان مصدوم برداشته و مجددا با يك دم عميق براي دادن تنفس عمیق آماده می‌شویم. در زمان نفس کشیدن بهتر است صورت را به سمت سینه مصدوم برگردانیم تا هم از هوای خروجی از ریه مصدوم تنفس نکنیم هم خارج شدن هوا را ببینیم و احساس کنیم. تنفس مصنوعی تنها دوبار داده می‌شود و پس از آن ماساژ شروع می‌شود.




راه هوايي را باز كنيد تا مانعي در سر راه تنفس نباشد ببينيد آيا قفسه سينه بالا و پايين مي رود يا نه؟

30 ماساژ در 20 ثانيه

ماساژ قلبی که درواقع فشردن قلب مصدوم برای پمپاژ مصنوعی قلب است توسط فشار دادن قفسه سینه انجام می‌گیرد. برای این کار کف یک دست را در ناحیه وسط سینه قرار داده و دست دیگر را روی آن می‌گذاریم. به صورت عمودی به قفسه سینه فشار وارد می‌کنیم تا در حد 3 تا 5 سانتی‌متر جابه‌جا شود. تعداد ماساژ قلبی در هر سیکل 30 عدد است که باید در بازه زمانی حدود 20 ثانیه انجام شود. بعد از این 30 عدد ماساژ 2 تنفس مصنوعی به روشی که شرح داده شد انجام می‌گیرد.





روي استخوان جناغ سينه كمي به سمت چپ را با كمك هر دو دست به سمت پايين فشار دهيد.بايد هر دقيقه 100 بار حدود 4 سانتي متر قفسه سينه را به سمت پايين فشار دهيد تا قلب خون را به اندام ها برساند

نگران شكستن دنده‌ها نباشيد

در حین عملیات CPR گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که دانستن آنها ضروی است:




1- از جمله این اتفاقات احتمال شکسته شدن دنده‌های مصدوم است. استخوان‌های بدن بدون حمایت ماهیچه‌ها بسیار ضعیف هستند و همین عامل باعث می‌شود بر اثر فشارهای دست حين احياي قلبي -تنفسي گاهي دنده‌ها بشکنند. احتمال شکسته شدن دنده‌ها بر اثر پمپاژ تا حدی به واسطه تمرین زیاد فشردن صحیح قابل کاهش است اما به صورت صددرصد قابل از بین بردن نیست. اگر در طول عملیات صدای شکسته شدن دنده‌ها به گوش رسید نباید کار را متوقف کنید. صرفا احتمال بدهید که فشار دست شما زیاد است یا راستای فشار دقیقا عمود نیست. این 2 را بررسی کنید و به کار خود ادامه دهید.

2- اتفاق دیگری که شایع است ورود هوای تنفس دهنده به معده است. در این حالت شکم مصدوم ورم کرده و بعضا فشار شکم باعث خروج محتویات معده می‌شود. در صورت بروز این اتفاق به سرعت مصدوم را به پهلو چرخانده تا محتویات وارد شش‌ها نشود. سپس با انگشت یا دستمال دهان و حلق را پاک کرده و عملیات دوباره آغاز می‌شود

آمار سایت

2664875
امروزامروز1930
دیروزدیروز1417
این ماهاین ماه100001
کل بازدید کنندگانکل بازدید کنندگان2664875
آی پی شما :44.200.77.59

رزو تبلیغات

جهت تبلیغات شغل خود در سایت با شماره  09368194627  تماس بگیرید

چه کسی آنلاین است؟

ما 663 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

تبلیغات شما