ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

چگونه از بخار کردن عینک جلوگیری کنیم

برای جلوگیری از بخار کردن عینک شیشه‌های عینک را به گونه‌ای که دیگر آب و رطوبت را جذب نکنند تغییر دهید.
بخارگرفتگی عینک، یک دردسر شناخته‌ شده برای تمام افراد عینکی است.

به خصوص در هوای سرد به علت تشکیل و انباشته شدن قطره‌های ریز مرطوب و ایجاد بخار روی لنز، عینک عملا کارایی خود را از دست می‌دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، یا باید خود را با شرایط ایجادکننده بخارگرفتگی روی عینک وفق دهید یا شیشه‌های عینک را تعمیر کنید به گونه‌ای که دیگر آب و رطوبت را جذب نکنند.


برای جلوگیری از بخارگرفتگی عینک، لباس‌های زمستانی باید در وضعیت مناسبی روی بدن‌تان قرار گرفته باشند. اگر گرما و رطوبت نفس شما در هوای سرد زمستان باعث بخارگرفتگی عینک می‌شود، بررسی کنید کدام یک از لباس‌هایتان هوا را از بینی و دهان‌تان به سمت چشم‌ها هدایت می‌کند. از پوشیدن شال‌گردن‌ها یا روبندهای زمستانی جلوبسته خودداری کنید یا آن‌ها را طوری ببندید که هوا را به سمت پایین هدایت کنند. هم‌چنین شال‌گردن‌های دارای بافت درشت نیز مناسب هستند. این شال‌گردن‌ها، هوا را از داخل بافت خود عبور می‌دهند.

از مکان‌های سرد، به صورت تدریجی وارد مکان‌های گرم شوید. مولکول‌های آب پراکنده در هوا، جذب سطوح سختی می‌شوند که دمای آن‌ها از دمای محیط اطراف پایین‌تر است. به همین دلیل، اگر بلافاصله از محیط سرد وارد محیط گرم شوید، شیشه‌ی عینک به علت سرد بودن دچار بخار خواهد کرد. در داخل ساختمان‌ها، نزدیک درب‌های ورودی یا در راهروها بایستید. هوای این مکان‌ها از هوای داخل ساختمان سردتر و از هوای بیرون ساختمان گرم‌تر است. یک یا دو دقیقه صبر کنید و سپس داخل شوید. وارد شدن تدریجی، مانع بخار کردن شیشه عینک می‌شود.

 اگر در ماشین هستید،  آن را به صورت تدریجی گرم کنید. هرچند این کار بیشتر برای زمانی است که در حال رانندگی هستید و دستان‌تان آزاد نیستند. در غیر این صورت، درآوردن عینک و خشک کردن شیشه آن با پارچه کار ساده‌تری است.
شیشه‌های عینک خود را به یک محلول که سه‌چهارم آن را آب و یک‌چهارم آن را سرکه تشکیل ‌می‌دهد، آغشته نمایید. محلول را به هردو طرف شیشه ها مالیده و بگذارید خشک شود (آن را آبکشی ننموده و خودتان آن را خشک نکنید).
هم‌چنین برای جلوگیری از بخار کردن عینک، می‌توانید از اسپری‌های ضدبخار استفاده نمایید. این‌ اسپری‌ها، مایعاتی ارزان‌ قیمت بوده  و در قالب بطری‌های قابل‌حمل عرضه می‌شوند. اسپری را روی هر دو طرف شیشه عینک اعمال نموده و سپس بگذارید خشک شود. بطری اسپری را همراه خود داشته باشید تا در مواقع نیاز، مجددا از آن استفاده نمایید.

آمار سایت

2665807
امروزامروز848
دیروزدیروز2014
این ماهاین ماه100001
کل بازدید کنندگانکل بازدید کنندگان2665807
آی پی شما :3.236.64.8

رزو تبلیغات

جهت تبلیغات شغل خود در سایت با شماره  09368194627  تماس بگیرید

چه کسی آنلاین است؟

ما 554 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

تبلیغات شما