ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

نکاتی برای شب‌مانی بهتر در زمستان

۱. اطلاع از وضعیت آب و هوایی منطقه کلید طلایی تمام برنامه‌های کوه‌نوردی است، به این ترتیب شما می‌توانید از حداقل و حداکثر دما و امکان بارش مطلع شده و ابزار و لوازم متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه ماند چادر و پوشش مناسب به همراه داشته باشید.

۲. مکان مناسبی برای چادر زدن انتخاب کنید؛ این مکان باید حتی‌المقدور خشک و مسطح باشد. همچنین اگر امکان‌پذیر باشد تا جای ممکن برف‌های روی زمین را کنار زده و کفش‌ها و سایر ابزار را روی سطح زمین بدون برف قرار دهید.

۳. استفاده از زیراندازهای عایق، مقاوم در برابر سرما و ضد آب برای زیر کیسه خواب


۴. با کاهش فضای محیط چادر می‌توانید آن را عایق‌بندی کنید، به این منظور می‌توانید کیسه‌خواب خود را به کیسه‌خواب همنورد خود نزدیک‌تر کنید، سایر ابزار و وسایل خود مانند کوله‌پشتی‌ها را داخل چادر و دورتادور آن قرار دهید.

۵. استفاده از بطری یا کیسه‌های آب گرم در کیسه‌خواب می‌تواند دمای مناسبی را برای شما در طول شب تامین کند؛ بهترین نقاطی که می‌توانید این کیسه یا بطری‌های آب گرم را قرار دهید میان ران‌ها یا در ناحیه گردن شماست.

۶. یک اتفاق ناگوار برای شما این است که صبح پس از بیدار شدن از خواب و خروج از چادر پای خود را داخل یک کفش یخ‌زده کنید؛ بنابراین حتما کفش یا کفی کفش خود را در هنگام خوابیدن داخل چادر و به دور از سرما قرار دهید.

۷. یک کیسه‌خواب مرطوب به میزان زیادی خاصیت عایق بودن خود را از دست می‌دهد، بنابراین در هنگام خواب فضای جلوی بینی و دهان خود را نبندید تا رطوبت حاصل از تنفس شما داخل کیسه‌خواب نشود.

۸. برخی معتقدند که خوابیدن بدون لباس در کیسه‌خواب بدن شما را گرم‌تر نگه می‌دارد اما این کاملاً اشتباه است، حتماً از پوشش گرم و مناسب با دمای هوا برای رفتن به داخل کیسه‌خواب استفاده کنید.

۹. در زمان وزش باد شدید سعی کنید تا به صورت متناوب داخل چادر تغییر جهت دهید. باید هر چند ساعت یک بار اقدام به بررسی ساختار چادر و طناب‌های آن کنید چون در صورتی که آسیب جدی به چادر شما وارد شود در چنین شرایطی ترمیم و برپا کردن آن بسیار دشوار خواهد بود.

۱۰. سعی کنید پیش از رفتن به داخل کیسه خواب یک وعده غذا یا نوشیدنی گرم بنوشید؛ استفاده از یک وعده غذایی با چربی بالا نیز گزینه مناسبی است چون بدن شما نیاز به انرژی دارد و معمولاً فرایند متابولیسم چربی‌ها طولانی‌تر از پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها است.

۱۱. ریختن مایعات روی لباس یا کیسه‌خواب شما اتفاق ناگواری است که ممکن است در هنگام نوشیدن آب در نیمه‌شب اتفاق بیافتد. برای پیش‌گیری از این وضعیت می‌توانید از یک #نی استفاده و آن را در نزدیکی بطری خود قرار دهید.

۱۲. ذرات یخی که ناشی از انجماد بخار روی لایه داخلی چادر شما هستند را در ابتدای روز پاک کنید، زیرا با گرم‌تر شدن هوا آنها کم‌کم  آب شده و می‌توانند موجب خیس شدن ابزار و البسه شما شوند.

۱۳. هرگز ادرار خود را کنترل نکنید، زیرا نگه داشتن ادرار باعث می‌شود بدن مقدار کالری بیشتری برای گرم نگه داشتن آن بکند که این خود موجب مصرف کالری و افت دمای بدن خواهد شد.

۱۴. بدن شما در ارتفاع و در وضعیت نامناسب آب و هوایی آب بیشتری ازدست می‌دهد؛ یک بطری یا کیسه آب یخ‌زده مشکل شما را حل نمی‌کند. استفاده از پوشش مناسب برای بطری یا کیسه‌های آب می‌تواند کمک خوبی برای هیدراته بودن بدن شما در این شرایط باشد.

۱۵. ابزار و لوازم الکترونیک خود مانند GPS و موبایل را از سرمای محیط محافظت کنید زیرا همانطور که می‌دانید سرما می‌تواند موجب کاهش عمر و تخلیه ناگهانی باطری شود.


ترجمه: پویا سلیمانی

آمار سایت

2665797
امروزامروز838
دیروزدیروز2014
این ماهاین ماه100001
کل بازدید کنندگانکل بازدید کنندگان2665797
آی پی شما :52.90.227.42

رزو تبلیغات

جهت تبلیغات شغل خود در سایت با شماره  09368194627  تماس بگیرید

چه کسی آنلاین است؟

ما 513 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

تبلیغات شما