ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار.

عوارض و هشدارها در مصرف دگزامتازون در کوهنوردی

 

محققان در مطالعه سال ۲۰۰۹ هشدار دادند که استفاده از استروئیدها توسط کوهنوردان میتواند عوارض جانبی داشته باشد.

دگزامتازون میتواند واکنش التهابی بدن شما به عفونت را مختل کند و همچنین سطح گلوکز را در خون شما افزایش دهد.استفاده طولانی مدت میتواند منجر به پوکی استخوان، ضخیم شدن پوست و کاهش عضلات شود.
از دگزامتازون استفاده نکنید مگر اینکه نسخه ای از پزشکتان داشته باشید.علاوه براین،اثرات مصرف استروئیدها شبیه به وابستگی به مواد مخدر است.با گذشت زمان،بدن شما کمتر به دگزا واکنش نشان میدهد، بنابراین برای رسیدن به همان نتیجه باید مقدار بیشتری از استروئید مصرف کنید.اگر در وسط یک کوهنوردی هستید و استروئید تمام شده است،بدن شما به ارتفاعات بسیار کمتر عادت کرده و اثرات بیماری حاد کوهستانی بسیار واضح تر خواهد بود.این یعنی بیش از دیگرانی که دارو مصرف نکرده اند در معرض خطر بیماری ارتفاع قرار خواهید گرفت.

تداخلات دارویی
تداخلات دارویی ممکن است نحوه عملکرد داروهای شما را تغییر دهد یا خطر عوارض جانبی جدی را افزایش دهد.این بخش شامل تمام تداخلات دارویی ممکن نیست.فهرستی از تمام محصولاتی که استفاده میکنید (از جمله داروهای نسخه ای/غیر نسخه ای و محصولات گیاهی) را نگه دارید و آن را با پزشک و داروساز خود به اشتراک بگذارید. هیچ دارویی را بدون تأیید پزشک شروع نکنید،متوقف نکنید یا دوز آن را تغییر ندهید.

برخی از محصولاتی که ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند عبارتند از: آلدسلوکین، داروهایی که میتوانند باعث خونریزی/کبودی شوند (از جمله داروهای ضد پلاکتی مانند کلوپیدوگرل، "رقیق کننده های خون" مانند دابیگاتران/وارفارین، NSAID ها مانند آسپرین/سلکوکسیب/ایبوپروفن)، میفپریستون.

این دارو میتواند دفع سایر داروها را از بدن شما تسریع کند، که ممکن است بر نحوه عملکرد آنها تأثیر بگذارد. نمونه هایی از داروهای تحت تاثیر شامل داروهای سرطانی خاص (مانند داساتینیب، لاپاتینیب، سونیتینیب)، پرازیکوانتل، ریلپیویرین و غیره است.

 

اگر پزشک به شما دستور داده است که برای پیشگیری از حمله قلبی یا سکته (معمولاً ۸۱ تا ۱۶۲ میلی گرم در روز) آسپرین با دوز پایین مصرف کنید، باید مصرف آن را ادامه دهید مگر اینکه پزشک دستور دیگری به شما بدهد.از دکتر یا داروساز خود برای جزئیات بیشتر سوال کنید.
این دارو ممکن است با برخی از آزمایش‌های آزمایشگاهی (از جمله آزمایش‌های پوستی) تداخل داشته باشد و احتمالاً باعث نتایج آزمایش نادرست شود.مطمئن شوید که پرسنل آزمایشگاه و همه پزشکان شما از مصرف این دارو مطلع هستند.

هشدار: استفاده از داروها دارای عوارض کنترل نشده میباشد و ممکن است با خطرات جدی همراه شوند.حتما از داروهای مختلف تحت نظارت تیم پزشکی استفاده نمایید.

انجمن پزشکی کوهستان ایران

آمار سایت

2822264
امروزامروز641
دیروزدیروز2487
این ماهاین ماه100001
کل بازدید کنندگانکل بازدید کنندگان2822264
آی پی شما :3.17.154.171

رزو تبلیغات

جهت تبلیغات شغل خود در سایت با شماره  09368194627  تماس بگیرید

چه کسی آنلاین است؟

ما 588 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

تبلیغات شما